Annons:
Etikettalternativ-medicin
Läst 373 ggr
Jane-Lyzell
2017-10-16 16:49

Natur medicin i alternativ vård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra eller dåligt ?

Ja hur är det med den alternativa vårdens naturmediciner - Jag tror jag har lagt ned en förmögenhet genom åren på olika preparat som bara resulterat i 0 eller något tillfälliga förbättringar  och många gånger försämringar. 

Tyvärr så blir det ju att man söker sig hitta andra lösningar då inte skolmedicin klarar av hjälpa . - Men är det rätt väg av alternativ vården följa skolmedicinens piller trillare ? 

Nä man ger då samma intryck att om man tar ett piller så blir allt bra. 

Man borde förebygga och ge hälso råd om kost, rörelse träning som t ex yoga eller qigong eller annan hjälp som exempelvis själv healing.

Om sjuk- vårdens piller är en miljonindustri - så ligger alternativmedicinen inte långt efter , kan vara värt tänka på, tycker jag  innan man väljer gå pillervägen alternativt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[vandringen]
2017-10-19 17:57
#1

Det är väl både bra och dåligt och en del fungerar men inte allt likaså med skolmedicinen och det främsta vi bör göra är det du skriver om att förebygga med kost,träning,yoga med mera och skapa balans framför obalanser då tror jag vi har mycket vunnet hälsomässigt.

Tyvärr har det blivit lika med alternativ medicin som med sjukvårdens det  är stora pengar och väldigt dyrt.Ibland slipper man inte undan vårdens medicin men försöka bygga upp och balansera både kost och livsstil det kommer vi långt med.

Jane-Lyzell
2017-10-19 18:01
#2

1.  Jag tror alternativ vården tjänar på att inte handha med så mycket piller oavsett - då försöker de finna lösningar i dem istället för individen och hur man kan stötta på naturligt sätt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-10-30 07:42
#3

Jag skulle vilja tipsa om "Medial läkning" av Anthony William. Låt er inte luras av titeln. Visst är det andlig grund, men allt i boken om sjukdomar, symptom och bot handlar mycket praktiskt om mat, örter och tillskott. Nu har han kommit ut med en ny bok helt om Sköldkörteln, men även i Medial läkning står det om den egentliga orsaken till problem och sjukdom i Sköldkörteln och hur det botas. För med rätt mat kan det botas! 

Han skriver på sin blogg om Sköldkörteln, orsaker och bot. Det är på engelska:

http://www.medicalmedium.com/blog/thyroid-healing

Boken Medial läkning:

https://www.bokus.com/bok/9789187505867/medial-lakning/

(Någon kan redan ha skrivit om det här på den här sidan, och i så fall ber jag om ursäkt för att jag har missat det, men jag skriver hellre en gång för mycket än riskerar att någon går miste om den här informationen)

Jane-Lyzell
2017-10-30 08:47
#4

3 . tack ska läsa ……🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2017-10-30 09:03
#5

Jag har aldrig testat några naturmediciner, vet för lite om allting och ärligt talat är jag för lat för att orka sätta mig in i det också.
Brukar äta vissa kosttillägg som Magnesium, C och D vitaminer, Multi kvinna brustabletter och Silica. Det sista för hud, hår och naglar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: