Annons:
Etikettgnäll-tråden
Läst 594 ggr
Jane-Lyzell
10/24/17, 10:28 PM

Att orka med sig själv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ska man orka med sin omgivning när man inte ens orkar med sig själv ? 

Ja ingen lätt fråga för oss som har problem med Sköldkörteln , när allt går på sparlåga och vintertid skriker kroppen halt.

Känner mig lite extra gnällig i dag då jag blev nekad en utredning på endokrin mot på USÖ . pg av att för många har problem med Sköldkörteln och de prioriterade överfunktion "Struma"  vi med underfunktion får inte plats tydligen 😕

Så nu går remissen tillbaks till min VC och jag blir deras bord igen…….

Har noll förtroende för Vc läkare när det gäller min problematik.

Känns ändå skönt få gnälla av mig lite i gnäll tråden 🤐

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tarotstollan
10/24/17, 10:59 PM
#1

Det är så fruktansvärt irriterande när man inte kan få den hjälp man behöver och vet att den finns men inte just där.

För några år sedan ville jag att läkaren skulle testa mina vitamin och mineralhalter i blodet.
Han bara tittade på mig och sa att jag hade läst för mycket hokuspokus böcker och sen var det inget mer med det!😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
10/24/17, 11:04 PM
#2

1 . ja irriterande och man blir maktlös - så himla oförskämt säga så till dig av den läkaren . Det man märker med just läkare de har ingen samtalsterapi utbildning alls 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
10/26/17, 8:51 PM
#3

Det som är jobbigt nu, är att när man kommit upp i åldern och inte vet om det är kvinnokroppen själv eller Sköldkörteln som ställer till problemen som man har. Många symtom och övergångsbesvär är ju likadana och hur skall man veta vad som är vad?
Ingen idé att fråga någon läkare på vårdcentralen för de vet ju inte utan att ta prover och allting kostar pengar och de vill ju helst inte ta några större prover för att spara kostnaderna….
Dessutom är det ju svårt att veta själv vad som behöver testas…
Snacka om moment 22!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
10/26/17, 10:09 PM
#4

3. Ja verkligen moment 22💔

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
10/30/17, 7:48 AM
#5

Lustigt hur det är och hur de prioriterar. Jag har hela tre gånger den här hösten (på kort tid, alltså) fått ta blodprov för att kolla sköldkörtel, vitaminnivåer och annat. Kan tycka att det borde räcka med en gång 🤔

Jane-Lyzell
10/30/17, 8:45 AM
#6

5. ja ibland är dom nitiska - det är det som gör en förvirrad - har ju märkt att nyexade läkare tar ju fler prover en gamla rävar😉

om det är bra eller dåligt . tja ……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tarotstollan
10/30/17, 8:56 AM
#7

Jag brukar få komma in 1 gång ca. vartannat år och lämna blodprov. Oftast är det sköterskan i telefonen som ser att jag inte varit inne på ett tag och lämnat prov, då jag ringer och beställer nya recept på mina mediciner.

Avskyr att gå dit och lämna prov inte för att jag är rädd eller så, utan för att provet skall lämnas innan kl. 09.30. Då brukar jag sova som bäst!😉

Brukar nästan alltid strunta i att gå och lägga mig innan jag kommer hem igen runt 11!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
10/30/17, 1:22 PM
#8

7, Ha ha ha ja morgon prover är inte skoj - håller med dig 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: