Annons:
Etiketthypertyreos-överskott-sköldkörtelhormon
Läst 730 ggr
Arcade-Foodie
11/1/17, 12:55 PM

Operation eller inte

Blev diagnostiserad med hypertyreos när jag tog studenten, för lite mer än ett år sen och ska äta mina mediciner i ett halvår till. Min läkare rekommenderar operation för att jag är 20 år. Det ända som har blivit bättre med medicinerna är att jag har mer kondition, orkar gå mer än en halv timma utan att bli andfådd. Men nu har jag pendlat mellan hyper o hypo istället, har hittills inte liggat bra till och det går som en berg-odalbana. Jag orkar typ att studera beror på vilken period om jag är hypo eller hyper, orkar inte umgås med vänner. Måste tvinga mig själv till det och jag kraschar alltid mitt på dagen. Efter tolvtiden har jag nästan ingen energi kvar mentalt. Jag undrar om en operation skulle hjälpa eller skulle det vara samma sak, då jag inte ligger stabilt än.

Annons:
Jane-Lyzell
11/2/17, 1:05 AM
#1

Oj - jag har inget svar på det - men du är bara 20 år så ta reda på ordentligt vad som gäller -Om det är giftstruma så bör det nog opereras - hoppas fler kan svara här i tråden - jag är ingen expert tyvärr utan endast en person som själv lider av problem med Sköldkörteln

1 år är ju inte så länge och det verkar ju pendla fram o tillbaks - så expert läkare på endokrin avd ska du propsa på  - lycka till 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Arcade-Foodie
11/2/17, 12:55 PM
#2

Jag går hos en expertläkare inom endokrinologi, tror hon nämnde giftstruma första gången vi pratade. Men kommer man känna sig pigg igen, var många årsen senast jag kände mig pigg och hade motivation, tror det är 5 år nu. Och det blir extra jobbigt när man försöker lista ut vad man vill bli när man alltid är mentalltrött och all energi känns utsugen från en. Blir svårt att hitta något, har prövat på olika saker men motivationen och intresset finns inte. Kan tycka saker är roligt men har ingen motivation/ork. Ända jag tänker på är att ta mig igenom dagen och sen kan jag få sova.

Arcade-Foodie
11/2/17, 12:59 PM
#3

Känns tråkigt att behöva tvinga sig själv att göra saker. Och att det inte blir lika naturligt att gå ut och hitta på saker på fritiden, för när jag blir väldigt trött så får jag handska med huvudvärk och blir en riktig sur person.

Jane-Lyzell
11/3/17, 12:31 AM
#4

Jo då det ska bli bättre vad jag hört om op - vad bra du är hos en kunnig läkare , lyssna på dem . Förstår din trötthet och orkeslöshet är själv inne i det - den mentala dimman är knäckande. är det något som jag lärt mig under alla åren med detta är inget blir bättre av att gömma sig socialt, ibland får man tvinga sig själv även om man inte orkar fysiskt så behöver själen det.

När jag själv var som sämst låg jag till sängs i 1 års tid ungefär och kom inte ur sängen - så jag vet hur trögt det kan vara ta sig ur och ut. 

Hoppas verkligen du blir bättre snart -🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Arcade-Foodie
11/3/17, 9:15 AM
#5

Tack fär svar :3

Upp till toppen
Annons: