Annons:
Etikettkosten
Läst 1967 ggr
[NeferNefer]
11/3/17, 6:37 PM

Mat som kan läka sköldkörteln

Jag kopierar in hela blogginlägget. Om det inte är okej får sajtvärden skära ner till en nivå som är godkänd 🙂

https://filometa.wordpress.com/2017/03/28/mat-for-skoldkortelproblem/

Atlantgen, rödsallat, dillekt/dulse, blåbär, groddar, koriander, vitlök, hampafrön, kokosolja, paranötter och tranbär. De kan döda de virusceller som orsakar sköldkörtelproblem (EBV, Epstein-Barr virus). De innehåller nyttiga mikrober, de reparerar Sköldkörteln, minskar bildandet av knutor, rensar ut giftiga tungmetaller och slagg från viruset och ökar produktionen av sköldkörtelhormon.

Läkande örter och tillskott

Zink: dödar EBV-celler, stärker Sköldkörteln och hjälper till att skydda hela det endokrina systemet.

Spirulina (helst från Hawaii): innehåller näringsämnen som är viktiga för Sköldkörteln.

Blåstång: innehåller lättupptagligt jod och spårmineraler för Sköldkörteln.

Krom: stabiliserar det endokrina systemet.

L-tyrosin: ökar produktionen av sköldkörtelhormon.

Ashwagandha (withania): ger stöd åt Sköldkörteln och binjurarna och stabiliserar det endokrina systemet.

Lakrisrot: dödar EBV-celler i Sköldkörteln och hjälper binjurarna.

Sibirisk ginseng: stärker binjurarna och stabiliserar hela det endokrina systemet.

Citronmeliss: dödar EBV-celler i Sköldkörteln och minskar bildningen av knutor.

Mangan: viktig för produktionen av sköldkörtelhormonet T3.

Selen: stimulerar produktionen av sköldkörtelhormonet T4.

D-vitamin: stabiliserar immunförsvaret och dess reaktioner.

B-komplex: viktiga vitaminer för hela det endokrina systemet.

Magnesium: stabiliserar sköldkörtelhormonet T3.

EPA och DHA (ingår i omega 3-fettsyra): stärker det endokrina systemet och nervsystemet. Se till att få tag i en växtbaserad (inte fiskbaserad) sort.

Litet tjockblad (bacopa monnieri): ökar sköldkörtelns konvertering av T3 och T4.

Rubidium: stabiliserar sköldkörtelns hormonproduktion.

Koppar: dödar EBV-celler och stärker effekten av jod.

Detta från en bok av Anthony William. Jag reserverar mig om jag skrivit fel eller sammanfattat för mycket. Boken heter Medial läkning.

Annons:
Jane-Lyzell
11/3/17, 6:46 PM
#1

Ser kanon ut - tack 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
11/3/17, 6:48 PM
#2

🌺

Jane-Lyzell
11/4/17, 3:05 PM
#3

spiriulina  har jag testat men mådde inte bra på det - har upptäckt jag är superkänslig även för vitaminer . mineraler och annat som hälsokost- så jag får för det mesta bakslag - har lagt ner tusentals kr på olika preparat. 

som inte givit det de skulle på mig - ja inte lätt……

Har även blivit selen förgiftad av för mycket selen - i den perioden jag sanerade mina tänder från amalgam. så rekomenderar vara försiktig med detta. 

Sen som IBS (som jag faktiskt tror de flesta med sköldkörtelfel har ) är magnesium rena rama laxermedlet vilket borde stå på alla förpackningar, kan jag tycka tog lång tid innan jag förstod mina explosiva avföringar ibland. 

Jag tror ju på naturligt läkande - men man ska vara försiktig även med olika alternativa preparat . en del hjälper medans andra kan själpa- så att ta reda på så mycket som möjligt innan man börjar äta…..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
11/5/17, 6:30 PM
#5

#4: Intressant, du är läkare, säger du. Kan du bevisa det på något sätt?

Mvh, Nefer, astrofysiker och astronaut.

Jane-Lyzell
11/5/17, 11:32 PM
#6

4. Välkommen in - upplys oss gärna 🙂 okunskap har både läkare och noviser är min bedömning efter 20 år med sköldkörtelproblem - hade läkarvården hjälpt hade denna sajt inte funnits är min uppfattning, tyvärr.

Men väldigt intressant en läkare hittat in från endokrin - du kan ju upplysa oss om mycket 🌺

pst en fråga har du själv problem med Sköldkörteln ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
NiklasTyreso
11/6/17, 10:37 PM
#7

Harpan har en poäng. Många av ämnena som tas upp kan faktisk ha viss verkan eller biverkan men TS lovar extremt fantastiska effekter utan att att lämna några referenser till vetenskapliga studier. Jag har fått både verkan och biverkan av egen hemodlad ashwaghanda. Citronmelliss blockerade tyroxinupptaget effektivt så jag inte fick effekt av levaxinet.  Mineraler som selen, jod och zink kan man lätt överdosera.

Jane-Lyzell
11/6/17, 11:42 PM
#8

7 Absolut har Harpan det och glad om en läkare kunnig i ämnet är här inne och ger oss råd  - så vi får väl se om harpan kommer tillbaks

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Ljusvarelse]
11/7/17, 5:55 PM
#9

jag ska sluta äta min meddecin för jag vill bli frisk som säger i tråden

Jane-Lyzell
11/7/17, 11:37 PM
#10

9, det är ett beslut som du nog ska ta med din läkare - det som står i tråden är inte att det läker utan att det kan läka  och det är olika förslag på vad som kan hjälpa.

Finns mycket alternativa råd om allt möjligt i sjukdomsväg - så detta är bara ett förslag från en bok av Anthony William  

Du får det jobbigt om du ska följa allas råd - därför bäst prata med din läkare alltid i samråd när ändra medeciner.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: