Annons:
Etikettom-mediciner
Läst 740 ggr
Jane-Lyzell
2017-12-06 10:24

Om Levaxin

Hur tar du ditt levaxin ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2017-12-06 10:24
#1

Visste ni det är bättre ta levaxin till natten en på morgonen !?

Enligt mitt läkarbesök i går där jag träffade en Ängel läkare  som ingav hopp och förtroende. 

Så tar kroppen upp levaxinet bättre nattetid när det inte är så mycket mat i magen  - har ändrat nu (tog på morgonen förut) så får vi se om det  gör någon skillnad .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

majlar
2017-12-06 10:41
#2

Jag tar mitt på kvällen. Har gjort så 25 år. 

Lycka till med din medicinering.

[SonjaG]
2017-12-06 10:44
#3

Jag tar på morgonen och har oxå tagit Levaxin i massor av år. På vilket sätt skulle du märka skillnaden om du tar det på kvällen?

Min doktor har aldrig sagt ngt om detta. Inte på Apoteket heller.

Jane-Lyzell
2017-12-06 11:32
#4

3. hon sa det tas upp av mag o tarmar bättre en då kroppen  samtidigt bearbetar mat.  att en del åker med maten igenom för fort om jag uppfattade det rätt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

NiklasTyreso
2017-12-08 03:23
#5

Jag tog på kvällen förr, men gick över till morgonen efter att nuvarande läkaren sagt att det bara skiljer några få % i upptaget om det tas långt från någon måltid eller vid måltid. Min första läkare var dock noga med att man inte skulle äta två timmar före eller efter man tog levaxinet. Jag har valt att ta på morgonen för att jag vill ha levaxinet uppiggande effekt dagtid och tycker det är bra att inte bli pigg på natten. Naturligast för min dygnsrytm, som inte alltid är så bra.

Tarotstollan
2017-12-08 04:50
#6

Jag tar den när jag går och lägger mig, vilket oftast sker på morgontimmarna men vid olika tider varje dag. Jag valde kväll som alternativ ändå.
Kan inte minnas att någon läkare sagt till mig när jag skall ta den men på burken står det på morgonen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jane-Lyzell
2017-12-08 13:00
#7

5 Nu är levaxin ett långtidsverkande medel så egentligen ska tiden inte påverka när du tar den 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2017-12-08 13:01
#8

6. Vad bra du tar den på kvällen - konstigt det står morgon från apoteken ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: