Annons:
Etikettom-mediciner
Läst 1134 ggr
Jane-Lyzell
2017-12-12 22:25

Äter du Alvedon 665

Äter du Alvedon 665

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2017-12-12 22:26
#1

Tyvärr äter jag det själv varje morgon - annars funkar inte kroppen - EU vill nu stoppa denna medicin för den är för farlig för levern . Hur kan läkare då skriva ut sådant går över mitt förstånd 🤐

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2017-12-12 23:11
#2

Nej, det är bara den vanliga på 400 mg som jag äter när jag måste.
Har som tur är, ännu inget behov av värkmediciner utskrivna av läkare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kyllan56
2017-12-12 23:17
#3

Om Alvedon hade sökt tillstånd idag hade den aldrig blivit godkänd. Det är så mycket fiffel och båg inom läkemedelsbranschen så det är mycket man inte förstår.

Har läkarna inget alternativ du kan få som fungerar Jane? man ska inte behöva ha så ont. Be att få remiss till en smärtmottagning, så kanske de kan hjälpa dig. När jag arbetade på narkos var jag ibland på smärtmottagningen som våra narkosläkare skötte!

https://www.svd.se/paracetamol-hade-inte-godkants-i-dag

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[HundochKatt]
2017-12-13 00:43
#4

Nej, jag har Alvedon forte. 

Det är väl ändå tur att Alvedon, Panodil och liknande med paracetamol inte är förbjudet för oss som är allergiska mot Acetylsalisylsyra. Annars har vi ju inte mycket att ta till när det gäller inflammationshämmande och värkstillande.

Jane-Lyzell
2017-12-13 16:28
#5

3. Jag är ju under utredning nu - jag tar bara 1 alvedon665 på morgonen nu mera mot full dos förut 6 tabletter dag . 

Kombinerar med brufen (pandodil) 

4. Ja eller hur

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2017-12-14 16:20
#6

Kyllan är brufen bättre en Alvedon665 ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kyllan56
2017-12-14 16:27
#7

Ja i vanliga fall skulle jag säga det, men om man är allergisk mot acetylsalisyra kan man även reagera på Brufen. Ska inte heller tas om man har astma.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2017-12-15 01:09
#8

7. inte lätt veta vad - tack för svar 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Monarkism]
2017-12-15 07:49
#9

Mitt svar är nej, äter ingen medicin alls  hittills i livet tack och lov.  Blev nyfiken på alvedon 665 eftersom jag aldrig hört talas om det förr och jag kom in på det här via google.

https://www.expressen.se/nyheter/efter-dodsfallet-nu-kan-alvedon-665-forbjudas/

En läkare säger : – Om de har en helt frisk lever behöver de inte oroa sig, inte heller om de begränsar användningen till de rekommenderade doserna under en kort tid. Men man ska vara lite försiktig och man ska inte ta det under någon längre tid, säger Kai Knudsen till SVT Nyheter Väst.

Skrämmande för alla vet inte om levern är frisk och alla läkare kollar inte heller upp lever innan en förskrivning av läkemedel samt orden man ska vara lite försiktig och man ska inte ta det under någon längre tid säger mycket om vilka risker det innebär.

Som ni redan skrivit, det är svårt att veta och med alla läkemedel finns risker så det gäller att vara uppmärksam och försiktig samtidigt kan en läkare säga det är ofarligt och en annan säger farligt så hur ska man då förhålla sig ? enormt svårt för det gäller vår egen hälsa och alla lär vi nån gång behöva läkemedel under livets gång.

Jane-Lyzell
2017-12-15 11:57
#10

9. Ja så sant - vill helst inte äta läkemedel är faktiskt motståndare till det - men då kroppen värker så man gråter - ja vad gör man ? och det är ju då  man ska kunna lita på expertisen - "Läkarna" men som du säger en säger si och en annan så …..😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2017-12-15 13:33
#11

# 9 Jag håller med dig och håller mig så mycket som möjligt från medicin. Men det är lätt för mig att säga som inte så ofta har ont. 

Men Hippokrates - den moderna läkekonstens fader - sa så klokt! "Låt maten vara din medicin och medicinen din mat". Efter att ha blivit jättesjuk, ändrade jag min kost och gick till Dr. Enby och fick olika kosttillskott som man slammar upp i vatten, där den centrala ingrediensen är korallmineraler. Det har gjort underverk med mig. 

Kroniska sjukdomar och smärta beror enligt många och Dr Erik Enby, på inflammation i kroppen. Det har botat mitt onda knä och andra infektioner jag hade i kroppen. Från att jag trodde jag skulle dö i somras, så konstigt mådde jag. Går jag 1 1/2 - 2 timmar om dagen och mår idag mycket bra.

#10 Jag förstår och känner med dig Jane! Jag vet hur det är att ha så ont och förstår att du bara vill bli av med det! Du kanske ska prova att gå till någon annan än en skolmedicindoktor. Dr. Erik Enby har de tagit ifrån hans läkarlegitimation. På felaktiga grunder.  Men i vilket fall som helst är det nedbrytande och stressigt att ha kroniska smärtor! ❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Maria
2017-12-22 15:09
#12

#5 Brufen har det verksamma ämnet ibuprofen och inte Panodil som är samma sak som Alvedon. De båda har paracetamol som verksamma ämne.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jane-Lyzell
2017-12-22 17:04
#13

12 tack för klargörande 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[rumelle]
2018-01-04 11:17
#14

Fick Alvedon 665 utskrivet i samband med en hjärnskakning för drygt en vecka sedan, och blev rekommenderad 6 tabletter/dag i upp till 14 dagar. Annars brukar jag väldigt sällan ta smärtstillande.

Jane-Lyzell
2018-01-04 12:40
#15

Synd de skrivs ut fortfarande - men 14 dagar kanske inte är så farligt hoppas du mår bättre snart rumelle

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[rumelle]
2018-01-04 12:52
#16

Tack, jag mår mycket bättre och kommer vara tillbaka på jobbet igen nästa vecka. 🙂

Jag visste ju att Alvedon kan påverka levern men inte att det var såpass farliga som de faktiskt verkar. Låter ju verkligen inte som något man ska ta under en längre period.

Maria
2018-01-04 13:07
#17

Jag har ätit Citodon i flera år mot smärta och det är 500 mg paracetamol i varje tablett (och Kodein). Vissa dygn tar jag maxdosen vilket är 8 tabletter. Så det blir höga mängder paracetamol.

De perioderna så tar jag även extra leverprover för att kolla att den inte påverkas och hittills så har alla leverprover varit bra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jane-Lyzell
2018-01-04 13:35
#18

17 . hua vilken tur levern mår bra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

morten.dynamite
2018-01-05 01:00
#19

Jag tar 1g paracetamol och 800 mg ibuprofen 3 gånger dagligen för min rygg.

Jane-Lyzell
2018-01-05 12:35
#20

16 Härligt inte kul ha ont 🌺

Jag har fett i min lever och man undrar ju om 1 år med full dos alvedon 665 kanske är orsaken ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2018-01-05 12:37
#21

19, Aj då. 

Det jag märkt med värktabletter är att man blir mer dåsig i huvudet en att värken försvinner - så ska man ta dem eller ska man inte …..?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

morten.dynamite
2018-01-06 14:02
#22

#21 Det tar inte bort värken men dämpar den, utan kan jag knappt röra mig.

Jane-Lyzell
2018-01-07 00:36
#23

22 ja så är det nog …. eller …..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: