Annons:
Etiketthypotyreos-brist-sköldkörtelhormon
Läst 671 ggr
Excutingsong
2017-12-18 19:29

Fått diagnosen hypotyreos.

Hej.. jag har inte riktigt koll men är väldigt dålig nu. Ska till endokrinologen på torsdag då mitt kortisol var lågt och andra hormoner inte heller var bra. Nåt sköldkörtelvärde låg på 9,6.. vet inte vad det var.. någon som vet om det är kasst som satan? Och en annan fråga.. jag har utretts med ultraljud på hjärtat, ekgn och även lungröntgen då jag har arytmier som EXTREM hjärtrusning blandat med låg puls (runt 50), lågt blodtryck 90/50 och extremt svårt med andningen emellanåt. ÄVEN fruktansvärt tryck i huvudet och inre skakningar.. Kan detta höra ihop med hypotyreosen? Varit sjuk i över ett år nu och blir bara sämre. Ska få levaxin när de andra proverna är klara på torsdag. Men det känns som jag gett upp. Jag har dålig syn och kan inte fokusera på något. Blir det bättre!? Snälla någon.

Annons:
Jane-Lyzell
2017-12-19 09:58
#1

Oj det åter ju inte bra - hoppas du får hjälp omgående - du får trycka på då det nu är jul o nyårshelg (händer ju inte så mycket då i sjukvården) Dina prover verkar ju inte bra se här med ; https://skoldkorteln.ifokus.se/discussions/5a00ea62ce12c4367b00133f-referensintervall-labb-prover-for-skoldkorteln?discussions-1

Om det bara är Sköldkörteln som är ditt problem så blir du sakta bättre när de satt in mediciner - frågan är om du behöver en operation av Sköldkörteln och det är det som proverna kommer ge dig svar på . 

skakningarna känner jag igen och hjärtrusning så det kan vara kopplat med Sköldkörteln - men jag är ju ingen läkare

Hoppas du får hjälp snabbt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Excutingsong
2017-12-19 13:57
#2

Operation? Varför? :(

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2017-12-19 15:50
#4

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Excutingsong
2017-12-19 16:41
#5

Jag har hypotyreos. Inte hyper…

Jane-Lyzell
2017-12-19 18:03
#6

min dyslexi har spelat mig ett spratt- då ska du nog klara dig från operation  och läs här i stället http://skoldkortelforbundet.se/sjukdomar/hypotyreos-behandling/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: