Annons:
Etikettsköldkörteln
Läst 1726 ggr
Jane-Lyzell
1/12/18, 12:45 PM

Sköldkörtelcancer ökar dramatiskt

http://www.stralskyddsstiftelsen.se/2018/01/kraftig-okning-av-cancer-i-huvud-och-hals/ 

Sköldkörtelcancer

Sköldkörtelcancer har ökat dramatiskt under senare år. Diagrammet nedan från Socialstyrelsen visar att antalet fall börjar öka dramatiskt cirka år 2008-2009 särskilt bland kvinnor. År 2008 lanserades de första sk ”smartmobilerna” som exponerar halsområdet betydligt mer för strålning jämfört med äldre modeller pga antenner även i nedre delen av telefonen. Ökningen har varit allra störst bland kvinnor, från strax över 200 fall per år fram till 2008 till över 500 fall per år de senaste två åren, dvs över 150%

Läs mer i länken ;  ovan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
majlar
2/21/18, 4:01 PM
#1

Usch det låter inget vidare. Jag har haft låg ämnesomsättning sedan 92, och äter levaxin sen dess. Jag har nog snart alla diagnoser man kan ha. Sjögrens, diabetes 2    

Ibs, ögonmigrän, tinnitus, amalgamförgiftning, nickelallergi, dimsyn, fibromyalgi. Har säkert glömt något, då jag även har urdåligt minne. Sist jag var iväg och gjorde koloskopi, pratade jag med en läkare där. Jag beklagade mig över alla j-a symptom och sjukdomar. Vi pratade en stund och jag sa. -Jag tror allt beror på Sköldkörteln, och visst det trodde han också.  Så nog blir man sjuk av att ha hypotyreos.. hoppas bara jag slipper sköldkörtelcancer.😬

Jane-Lyzell
2/22/18, 11:38 AM
#2

Hua ligen det låter inte bra alls och känner igen mig i en del - ja man blir sjuk av hypo och läkarna borde ta det mer på allvar - här en länk som du kanske finner intressant  https://skoldkorteln.ifokus.se/discussions/5a7f06828e0e7420e900481f-epstein-barr-virus-skoldkortel?discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

majlar
2/22/18, 12:56 PM
#3

Intressant. Men det som skrämmer mig mest, är att dom inte tar oss sjuka på allvar. Jag får tjata mig till att få ta mina prover och då tar dom oftast t4 och ths. Men diabetesen är väldigt noggrant kollad och kolesterolen. Konstigt tycker jag, då Sköldkörteln är den viktigaste i kroppen. Men det tycks dom inte bry sig om..

Jane-Lyzell
2/22/18, 1:33 PM
#4

så sant majla - vist är det konstigt 🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Grodan
2/28/18, 11:53 AM
#5

#1 Binjureutmattad?

Nej, det är inte konstigt. Jag har lärt mig att det är precis så det är idag. Läkare och sjukvård har gått ifrån naturen och kroppen och håller på med kemikalier och strunt. 

Med internet kan vi googla oss friska. Dvs vi kan söka information på våra symtom och ändra våra kostvanor och vårat liv och förhoppningsvis bli friska själva utan massa gift och skräp.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jane-Lyzell
2/28/18, 1:55 PM
#6

5. tyvärr sant , men det gäller att googla rätt info !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: