Annons:
Etikettkosten
Läst 4110 ggr
Jane-Lyzell
1/25/18, 2:36 PM

Lägga om kosten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu krigar jag med mig själv eller egentligen inte - jag har bestämt mig  måste ned i vikt och ta bort sådant som min kropp inte tål - som sköldkörtelsjuk måste jag lägga mitt eget pussel för att må bra - så bort med alla kolhydrater och bosta med grönt - Grönt är skönt 🙂

tagit bort mejerier

Råkost försöker jag äta varje dag med olivolja och vitlök o rödlök och har börjat med probiotica - i morse var jag sugen på probiotica !? min kropp gav signaler på att jag ville ha det och det vattnades i munnen - märkligt hur bakteriestammarna styr livet. 

äter mellan 12.00-18.00

Unnar mig en fredagsmys på fredagskväll men förra fredan fick jag ont i magen då så vi får se om jag skippar det med .

Efter 3 veckor hände ingenting på vågen men i morse skedde undret 1 kilo mindre  och  vilken glädjekick (tur jag inte gav upp ) 

1 kilo är en milstolpe när jag stått still de senaste åren. 

Just nu grottar jag ner mig i min kropps symtom och försöker förstå hur den funkar - väldigt intressant och enda utvägen då inte läkarna lyssnar och stirrar sig blinda på provsvar.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
1/30/18, 2:06 PM
#1

Hmmm det står still men jag mår bättre …..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/5/18, 11:02 AM
#2

Står still…….😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/10/18, 3:47 PM
#3

Dipp igen

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/19/18, 12:34 PM
#4

Efter många dippar och slutat med  den först dieten så hittade jag boken "medial läkning " (boken har en egen tråd) fantastiskt inspirerande och nu har jag börjat ett 28 dagars Detoxprogram och äter bara råa frukter och grönsaker efter en vecka  visar vågen 3 kg mindre (jag har stått still i flera år)

En revolution för mig - det som också hänt är att mina tänder blivit vitare och fastare i tandköttet och jag tappar mindre hår !? + att jag är piggare i stunder

Allt detta på 1 vecka  så jag ser hoppfullt framåt…….😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2/20/18, 4:15 AM
#5

Hurra, hurra!! 🌺🥳🎈

Jane-Lyzell
2/20/18, 10:26 AM
#6

5 tack 🙂❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Smulan_88]
2/21/18, 8:44 PM
#7

Heja heja! Vet vilken kamp det är bara att rucka vågen! Varje kilo är ett steg i rätt riktning.

Kyllan56
2/21/18, 9:15 PM
#8

Grattis Jane! Jag håller tummar och stortår för dig!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
2/22/18, 11:34 AM
#9

Tack 🌺 1 kilo till nu

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2/22/18, 3:31 PM
#10

Heja 🌺🥳

Jane-Lyzell
2/24/18, 11:32 PM
#11

10 Tack 🌺😘

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/28/18, 12:07 AM
#12

5 kg totalt borta på 14 dagar inte illa och känner mig bättre för var dag som går även om det går långsamt- tacksam 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2/28/18, 7:35 AM
#13

👍

Annons:
Jane-Lyzell
2/28/18, 11:17 AM
#14

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Grodan
2/28/18, 11:54 AM
#15

#4 Bra där! Du kan nog äta dig frisk ska du se.😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jane-Lyzell
2/28/18, 1:54 PM
#16

15 tack - jag är på go väg 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
3/27/18, 8:30 AM
#17

Hur går det, fina Jane? 🤗

Jag tänkte berätta att nu är jag äntligen redo att börja med MM:s kostprogram. Det har helt enkelt inte funkat tidigare med jobbet och allt omkring mig, men nu har jag fått en helt annan jobbsituation och kan bestämma mycket mer själv 👍Jag känner mig lugnare och har mer energi när jag inte behöver stressa längre. Så nu ska jag ta tag i min hälsa. På tiden! Du är en stor inspirationskälla för mig och andra 🌺

Jane-Lyzell
3/27/18, 1:19 PM
#18

17 åh så glad jag blir för dig - jag har 10 kg borta nu - helt fantastiskt - och nu har jag börjat med 90 dagars helande kost av min sköldkörtel - så jag ska slippa medicinerna - stort lycka till NeferNefer 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
3/27/18, 2:10 PM
#19

Tack tack!! Och fortsatt lycka till åt dig!! 🌺

Kyllan56
3/27/18, 6:51 PM
#20

Grattis Jane! Jag är så glad för din skull! Du är en kämpe!❤️

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Jane-Lyzell
3/27/18, 9:48 PM
#21

19 tack 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
3/27/18, 9:49 PM
#22

20 Tack 🌺 hade inget val !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Grodan
3/29/18, 5:36 PM
#23

Grattis! 

😃

Vad är MM?

"90 dagars helande kost av min sköldkörtel" - Vad för kost innebär det?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[NeferNefer]
3/29/18, 5:43 PM
#24

MM är Medical Medium, det vill säga Anthony William, han som har skrivit Medial läkning och andra mycket bra böcker om hälsa och kost.

https://www.medicalmedium.com/

Grodan
3/29/18, 5:50 PM
#25

#24 ok. tack.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Jane-Lyzell
3/29/18, 11:24 PM
#26

23 tack - kosten är från MM och det innebär mest råkost men annat med och frukt förståss - mest att undvika vissa födor som föder EBV (virus)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
4/14/18, 9:25 AM
#27

ett kilo till borta 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[NeferNefer]
4/14/18, 9:28 AM
#28

👍🏆

[NeferNefer]
4/15/18, 3:02 PM
#29

Jag ska berätta att jag har kört en fusk-variant av MM:s kostförslag, så jag har druckit kaffe och ätit mackor på morgonen. Dock har jag börjat de flesta morgnar med citron-ingefärs-honungsvatten, och jag har druckit minst två stora glas sellerijuice nästan varje dag. I övrigt har jag levt mest på frukt och grönt, men ibland har det blivit pasta med tomatsås (med bönor, sötpotatis, lök och annat gott och nyttigt i), och en och annan chokladbit har det blivit också … ☺️Men trots allt mitt fusk har jag, tack vare att jag till största delen levt enligt vad MM säger, gått ner 2 kilo sen jag började. De senaste åren har vågen bara gått uppåt, aldrig neråt, hur jag än har betett mig, så det är helt fantastiskt. Jag mår toppenfint dessutom, och jag har dragit ner på kaffet under tiden. Jag kommer nog att fasa ut mer onyttigt med tiden, men jag klarade inte att sluta tvärt med allt.

Jane-Lyzell
4/16/18, 10:57 AM
#30

29 så glad jag blir för dig och bra jobbat - vist är det underbart när vågen rör sig åt rätt håll 😃 fortsätt kämpa 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
4/16/18, 11:30 AM
#31

Tack tack, och tack detsamma 👍❤️

Jane-Lyzell
4/16/18, 10:33 PM
#32

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
4/17/18, 6:38 AM
#33

Hihi, ytterligare 0,3 kilo sen sist 😃

Kyllan56
4/17/18, 12:39 PM
#34

Gratis till både dig Jane och Nefer!🏆Vartenda gram räknas och gör skillnad!

Själv har gått ner 45 kg😃och har 5 kg kvar, sedan är jag nöjd. 

Jag äter nyttig mat och går min 2,5 timmars promenad varje dag. Jag är superlycklig, för vi vet alla som lidit/lider av rejäl övervikt, hur jobbigt det är.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
Jane-Lyzell
4/17/18, 1:00 PM
#35

34 men så fantastiskt Kyllan56 så glad jag blir för dig - berätta gärna hur du gjort ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
4/17/18, 1:34 PM
#36

Jag äter lågkolhydratkost. Mycket fet vildfångad fisk, lite kyckling ibland, nötter, bladgrönsaker, mycket babyspenat, citron, oliver m.m. Bara ekologiskt, nyttiga fetter och dricker bara vatten. Naturliga livsmedel och lagar mat från grunden. 

Tar en del kosttillskott. Jag var hos dr Erik Enby i höstas och började ta hans "bryggd" mot inflammation, efter att jag trodde jag skulle dö i somras så dåligt mådde jag. Det satte igång viktminskningen rejält. 

Jag ingick i SCAPIS en av världens största hjärt- och kärlstudier. De gjorde skiktröntgen på hjätat. lungor, lever och kollade förfettning av de inre organen. De gjorde ultraljud på halskärlen, spirometri, flera olika mätningar av EKG, Blodtrycksmätning på armar, lår och anklar. Det gjordes i februari och jag var kärnfrisk. Hade 126/78 i blodtryck och inget plack i kärlen, vilket betyder att jag inte har inflammation i mina kärl.

Jag som gått ner en hel del i mitt liv kan säga att för mig är den stora skillnaden promenaderna. Att jag går så mycket varje dag gör en väsentlig skillnad på viktminskningen och är välgörande för kroppen. När de mätte min lungkapacitet låg jag 20% över förväntat resultat, för min vikt, ålder… Jag blev glad som en speleman.

Det tragiska är att precis 4 veckor efter min skiktröntgen blev min bror inlagd på hjärtintensiven i Malmö. Hans hjärta var i dåligt skick och för åtta dagar sedan blev han bypassopererad. Fick fyra nya kärl i hjärtat. Tyvärr fick han bakterier i blodet och får nu antibiotika intravenöst 3 ggr/dagen. Vi har tyvärr hjärtsjukdom på min mammas sida.

Det absolut viktigaste för hälsan är att se till att man inte har inflammationer i  kroppen! Sedan är vi alla olika och för vissa passar en typ av kost och för en annan en annan kost.

Här längst ner på sidan kan du läsa om dr Erik Enbys brygd. Han säger att människor med kroniska sjukdomar har klumpat blod. När han tittade på mitt blod var det en ända stor klump. Efter knappt tre månader på brygden hade det nästan helt löst upp sig. Enby har studerat blod i mikroskop i över fyrtio år.

https://newsvoice.se/2016/05/04/dr-erik-enbys-ordination-botar-min-psoriasis-hypotes-det-ar-svamp/

Det blev långt, men det är så jag gått tillväga.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
4/17/18, 10:18 PM
#37

Intressant Kyllan56 tack för du delar - käns som Eneby är på samma spår som Anthony Williams ungefär .

Ja motion är viktigt och avgörande för många som vill gå ned i vikt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
4/18/18, 2:26 PM
#38

Tack Jane!❤️Jag tror många är inne på att det är inflammationer  i kroppen som bl.a. skapar sjukdomar. Att största delen av immunförsvaret sitter i tarmen och att ha en sund tarmflora är av yttersta vikt. Jag äter probiotika och prebiotika, så att tarmbakterierna får uppskattad mat. Fermenterade grönsaker är toppen!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
4/18/18, 2:28 PM
#39

Så sant - det är så himla bra människor är mer uppmärksamma nu - ja vi är verkligen vad vi äter🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
4/18/18, 3:19 PM
#40

Ja verkligen! Jag brukar säga att om man frågar en Formel 1-förare om kvaliteten på bensinen påverkar bilens prestanda, så säger han naturligtvis.Det är inte annorlunda med människans "drivmedel"/energi.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
4/18/18, 10:28 PM
#41

40 Exakt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
4/27/18, 2:12 PM
#42

Jamen då har vågen givit mig 1 kg minus igen - sammanlagt 13 kg - helt otroligt 👍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
4/27/18, 2:19 PM
#43

Grattis till ett kg till Jane!👍🙂

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

[NeferNefer]
4/27/18, 4:28 PM
#44

Bravo, Jane!! 🏆❤️

Jane-Lyzell
4/27/18, 11:09 PM
#45

44 Tack 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

NiklasTyreso
4/28/18, 11:46 PM
#46

Super bra Jane! Viktnedgång är extra svårt med sköldkörtel problem. Jag har en benägenhet att äta för mycket av energi fattig mat för att bli mätt, eller så äter jag mig mätt på små mängder energirik mat, men får då ändå i mig för mycket kalorier. Ska jag vara mätt blir det lätt fel. Träning bygger upp muskler och tillbakabildas fett, men jag väger inte mindre genom träning, trots 4-5 timmar promenad för vecka och två timmar simning i veckan. Kommer du kunna behålla din nuvarande sunda livsstil resten av livet eller är det en kur du kör?

Jane-Lyzell
4/29/18, 8:06 AM
#47

Ja det är ju svårt när man har sköldkörtelproblem Niklas Tyresö - så det är mer eller mindre ett mirakel 😉

Jag går aldrig tillbaks till sk vanlig ohälsosam kost igen - det har jag lärt mig nu  och just nu håller jag på att heala min sköldkörtel och dragit ned på mediciner

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
5/31/18, 9:26 AM
#48

1 kilo till nästan 2😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lussan20
5/31/18, 9:55 AM
#49

Grattis till alla som behandlar sin vikt och sköldkörtel. Men så svårt det är med vikten då man har fel på Sköldkörteln. 4,5 kg har jag lyckats gå ner sedan i oktober.

Men med svår reumatisk värk orkar man inte gå så länge. Nu är jag ute med hunden 1 timme, men vilar på bänkar runt om i parkerna. Sötsuget är tillbaka och jag får kämpa för att inte falla varje dag. Men på helgen unnar jag mig en bulle och lite nötter, livet blir så trist om man bara ska vara sträng.

Men nog har jag inflammationer i kroppen i princip alla organ de sista 10 åren. Läkarna konstaterar detta, men hjälpen är antibiotika och värktabletter.

Men jag ska inte ge upp ändå, även om det bara blir hg i månaden. Men många bäckar små---som det så vist heter…Önskar alla ett stort lycka till och ger er dagens ros🌺 83kg-4,5kg. Hoppas kunna skriva i höst -6kg.

Jane-Lyzell
5/31/18, 10:29 PM
#50

49 bra kämpat alla kilo är bra 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
6/17/18, 11:13 AM
#51

1 kilo till totalt 16 kg mindre 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
6/17/18, 11:14 AM
#52

🌺🎈

Jane-Lyzell
7/9/18, 3:33 PM
#53

fick ett bakslag i medicineringen så har blivit tvungen höja lite levaxin igen , blääää😭

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
7/9/18, 3:49 PM
#54

🤗❤️Tröstkram! Det blir bättre sen, bakslag får vi alltid räkna med. Det viktiga är att vi inte ger upp.

Jane-Lyzell
7/9/18, 3:50 PM
#55

tack fina du NeferNefer❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
8/24/18, 9:19 AM
#56

Kämpar fortfarande trött trött trött

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
8/24/18, 9:26 AM
#57

Det tar tid …

Nästa månadsbok på Livsenergi är förresten MM:s bok "Sköldkörtelns hemlighet". Den finns på svenska nu! Jag ser fram emot att den kommer, gissa om jag ska sträckläsa den?!

Här skriver de om boken och om sjukdomarna: https://livsenergi.se/periodens-bok-medial-lakning-skoldkortelns-hemlighet/

Den som klickar på bilden på boken i den länken får ett litet läsprov ur boken 👍

Jane-Lyzell
8/25/18, 12:22 AM
#58

57 Kanon :-) - jag har beställt den nya med Liver resque

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
8/25/18, 8:36 AM
#59

👍Berätta om den när du har läst den! 🌺

Jane-Lyzell
8/26/18, 12:00 PM
#60

59 absolut

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
9/21/18, 11:20 AM
#61

fortfarande inte rätt inställd på medicinerna - får öka lite till igen , hopplöst 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/17/19, 10:56 AM
#62

Et tag sen jag skrev i tråden - Jul o nyår ingen bra tid matmässigt , vips så hade man gått upp 3 kg😕

Har nu startat igen med Detoxen AW sen den 7 Januari och kilona rasar igen - 3 kg borta🙂

Medicinerna nu ganska ok inställda- och energin håller på att återvända - så skönt

Fick en riktig detox i tarmarna i går kväll - tömde hela systemet- hoppas mycket gifter åkte med ut ….

Hur går det för er andra?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: