Annons:
Etiketthypotyreos-brist-sköldkörtelhormon
Läst 1836 ggr
[Smulan_88]
2/21/18, 8:33 PM

Hypotyreos och viktnedgång...

Jag har under 5 års tid haft hypotyreos, dvs underfunktion på ämnesomsättningen. Nu har jag fått mitt ”sista barn” och känner att jag vill bli av med alla kilon som kom i samband med graviditeter och sjukdomen. Jag kan tillägga att jag har provat det mesta i mina år som vuxen. Utom 1 grej och jag är lite ”sugen på” att köra en kur VLCD, dvs en extremt låg kaloridiet för att bli av med alla kilon och sedan lära mig vad jag kan äta för att hålla vikten. Jag undrar har någon här med liknande sjukdom kört samma? Och hur har det gått för er? Gick ni ner mycket eller typ ingenting alls? Jag känner själv att jag och min sköldskörtel motarbetar varandra och jag är osäker på mig kontra levaxin kontra viktnedgång. Jag har länge kört på viktklubb och det har funkat bra utöver att jag känner att jag behöver en riktig kick för att ”hålla modet uppe”. Så om någon där ute kört VLCD, snälla skriv en rad eller två. Alternativt ni som hittat lösningen till hur man går ner kilona som kom isamband med sjukdomens uppblåsande. Vet att många är anti VLCD, men just nu känner jag att det är det jag måste göra för att komma på rätt spår. Och jag vet att man blir som en svamp i början sen efteråt, men tror mig ändå kunna börja med VLCD för att senare halka in tillbaka på viktklubb för att på så vis lära mig att hålla vikten. (Om jag går ner något vill säga*.

Annons:
Jane-Lyzell
2/22/18, 11:35 AM
#1

Spännande aldrig hört om - hoppas någon som har kan skriva om de har lyckats - själv har jag på 1,5 vecka gått ned 4 kilo (har aldrig hänt förut) med Anthon Wiliams Detox på bara råa grönsaker o frukt  en revolution för mig 🙂https://skoldkorteln.ifokus.se/discussions/5a69dd5c8e0e7458b7000027-lagga-om-kosten?discussions-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tozzan
3/8/18, 1:40 PM
#2

Jag har kört LCHF aktig kost sedan Augusti-September 2017  har även fasat ut Setralinet jag åt helt och hållet , efter det har alla mina värden blivit bättre och jag har fått gått ner i dos på Levaxinet från 200 mikgr 5 dagar i veckan och 175 mikgr  2 dagar i veckan ,till 175 mikr varannan dag och 150 mikrogr varannan dag. Vikten har inte hänt så mycket med, där går det väldigt långsamt men målet var att ändra mina värden och gå ner i dos på Levaxinet så då gör det inget om viktnedgången tar lite tid.

[Mala_]
5/12/18, 6:02 PM
#3

Lchf var det enda som funkade för mig. Men efter två år tröttnade jag på all fet mat och ville ha mer naturlig mat. Jag försöker äta lite kolhydrater, för det får mig att må bäst, undviker gluten och mejerier för att jag överäter på det. Idag äter jag någon hemmagjord variant, mycket grönt och en del frukt. Bakar eget bröd på mandel eller kokosmjöl, sötpotatis istället för vanlig.

Upp till toppen
Annons: