Annons:
Etikettövrigt
Läst 959 ggr
majlar
2018-03-28 13:57

Klump i halsen

Jag har haft Hypotyreos nu i 26 år. Har inte haft några direkta problem, men har nu börjat känna av en klump i halsen. Jag har googlat och hittat , om det är struma så ska man känna av klumpen i halsen om man sträcker upp armarna rakt upp över huvudet. Och när jag gör det så känns det väldigt obehagligt. Var till läkaren i går och hon kunde inte känna något ovanligt, men ska skicka mig på en röntgen.  Är det någon som har varit hypo och sen fått struma. Ska säga att mina värden ligger bra.

Annons:
Jane-Lyzell
2018-03-28 22:40
#1

Har inte den erfarenheten - så där får du nog förlita dig på vad läkarna säger - hoppas någon annan kan ge svar här i tråden med 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

gudilondon
2018-05-03 10:42
#2

Jag hade för några år sedan känslan av en "klump" i halsen men upplevde detta då jag var stressad, inte annars. Då visste jag inte att jag hade underfunktion i Sköldkörteln. Förmodligen har jag haft detta under många år utan att veta om det. 

Men just "klumpen" förknippade jag med stress. Numera tar jag Levaxin och upplever aldrig något sådant. Men så har jag också lärt mig att stressa av och ta det lugnt.

majlar
2018-05-06 09:07
#3

Nu har jag varit på röntgen och det visade sig att det är en muskel bakom struphuvudet som spasmar och krampar.  Då jag har fibro så sätter jag det i samband med det. Skönt att det inte var något allvarligt, fast problemet kvartstår dock…skulle passa mig för att äta vissa saker som kan fastna. Däribland små tabletter, som har en benägenhet att lägga sig på tvären..men det hade jag också redan upplevt.

Jane-Lyzell
2018-05-07 12:10
#4

3 så skönt du fått reda på vad det är - men obehagligt för dig en då 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
2018-05-10 13:05
#5

Ja det var tur, jag får också denna känsla i halsen. Samt att jag sätter oftare i halsen nu. Så nyser jag så små bitar av det som fastnat kommer upp. Sist på operation sade de att jag var väldigt trång i halsen. De ska ju förbi Sköldkörteln vid trak. Mvh/WL

Jane-Lyzell
2018-05-10 13:14
#6

jag sätter också i halsen ganska ofta faktiskt 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: