Annons:
Etiketttv-media-länkar
Läst 1443 ggr
Jane-Lyzell
5/2/18, 10:39 PM

Allt fler medicineras för sköldkörtelsjukdom

https://skoldkortelforbundet.se/sveriges-radio-allt-fler-medicineras-for-skoldkortelsjukdom/  

”Förskrivningen av medicin mot sköldkörtelsjukdomar ökar men kunskapen om sjukdomen är dålig, tycker Sköldkörtelförbundet. En av dem som kämpat i många år för både rätt diagnos och rätt medicin är Lotta Lindåker från Stora Skedvi.”

Lyssna på det talande inslaget i Sveriges Radio P4 Dalarna här.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lussan20
5/10/18, 1:02 PM
#1

Hejsan!

Hittade denna tråd och kände att oj vad dåligt jag satt mig in i min egen problematik. Jag har ätit Levaxin i 30 år nu. Jag fick diagnosen efter förlossning.

Fick först äta Takapsol för att slå ut Sköldkörteln. Men som multisjuk vet jag inte vad som är orsaker av Sköldkörteln eller annat i kroppen. Ingen bryr sig om att ta i frågan då något inträffar i min kropp. Mycket liknar ME, MS, Lupus(Sle) vissa prover går inte hand i hand med Sköldkörteln.

Efter jag tagit mitt Levaxin på morgonen så går det en ca 0,5 timme så infinner sig hjärntrötthet (svår). Men om jag då rör mig, tex går ut med hunden, så kommer jag igång. Tröga ben, reumatisk värk , hela kroppen.Oföretagsamhet, orkar ibland inte läsa, mm.

Röntgen visar på dåliga bisköldkörtlar, men avråddes från operation.

Hur ska man veta vad som är vad?   Mvh/WL

Jane-Lyzell
5/10/18, 1:12 PM
#2

1 Välkommen in på forumet :-) 

Problemet har jag själv märkt efter 20 år är att levaxinet förgiftar mig och skapar följdsjukdomar - levaxin helar inte tyvärr Sköldkörteln - den ger endast ett konstlat hormon .  känner så väl igen det du beskriver - du kan försöka ändra så du tar levaxinet till natten istället , det kan hjälpa lite , då får du hjärndimman när du sover 😉

själv håller jag på att trappa ned min levaxin och lio efter att jag börjat förstå med hjälp av denna boken https://skoldkorteln.ifokus.se/discussions/5a83f1c1ce12c42617005cde-boktips-medial-lakning?discussions-1

Revolutionerande för mig har gått ned 14 kg sen jag började c.a 3 månader. kan bara rekommendera den och hans följande böcker bla Thyrod healing.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
5/10/18, 3:15 PM
#3

Tack för välkomnandet!

Tack för råd. Men Levaxin ska ju tas på fastande mage enligt min doktor, precis som man inte ska ta Levaxin innan provtagning. Men mycket intressant att höra andra som har denna hjärndimma efter intag av Levaxin.

Du har rätt , denna medicin helar inte Sköldkörteln. Jag känner att jag aldrig mår som innan jag fick denna diagnos. Känns konstlat på alla vis. Jag har haft inflammation i vartenda organ bla. Legat inne på sjukhus så många gånger. Man ser inflammationen på prover, men inte varför?

Stort grattis till viktnedgången, jag fick detta hälsoråd då mina sockervärden, blodtryck, mest höga blodfetter sågs på proverna. Jag vägde 83kg, har på ca 10 månader minskat 4kg. Men jag har svårt att gå pga reumatism så det är svårt.

Drog ner på socker, äter mer grönt. Men orkar inte avstå allt då min livskvalité är så pass låg ändå. Hunden och jag segar oss fram, hon är 12 år, jag 70 år, så vi har väl lite rätt att vara trötta i steget också? Mvh/WL

Jane-Lyzell
5/10/18, 4:23 PM
#4

3 , ja men du har rät till livskvalitet 😉 du är aldrig för gammal få det , börja med selleri juice och Blåbär så ska du se det blir lite bättre …..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
5/10/18, 4:33 PM
#5

Blåbär, citron, nypon är riktiga medicinalväxter. Jag har aldrig provat sellerijuice. Är det något man köper i hälsokost? Eller gör man den med råsaftscentifug?

Men det ska ju gå lika bra med selleri, hihi! Mvh/WL🤔

Jane-Lyzell
5/11/18, 2:21 PM
#6

5 du gör dem själv med råsaft centrifug 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: