Annons:
Etiketthypotyreos-brist-sköldkörtelhormon
Läst 2319 ggr
gudilondon
2018-07-04 23:43

Naglarna!

Jag undrar om det är någon mer här som har problem med naglarna. Jag har alltid haft långa och fina naglar men plötsligt började naglarna dela sig, de går sönder i flagor. Känns mjuka. De växer snabbt men genast uppstår det en "delning", så det är bara att fila ner igen.

Kan detta vara en biverkning till Levaxin? Detta började nämligen när jag började med Levaxin. 

Jag har testat en massa "magiska" nagelförstärkare och hokuspokos-lack men icke.

Annons:
Jane-Lyzell
2018-07-09 15:32
#1

Ja naglar och hår blir påverkade av fel på Sköldkörteln - de tappar energi och naglarna blir som du beskriver - håret blir ofta risigt tovigt och tappar sin lyster,

Om det är levaxinet eller själva Sköldkörteln det vet jag inte

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

gudilondon
2018-07-09 22:47
#2

Tack för svar!

Håret verkar inte vara påverkat men naglarna desto mera.

Jane-Lyzell
2018-07-10 10:54
#3

prova ät extra e vitamin 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
2018-07-10 14:05
#4

I omgångar har hår och naglar blivit sköra, samt att jag tappade väldigt mycket hår i perioder. Levaxinnivån låg bra så det kanske var andra faktorer. Just nu har jag hårda naglar, friskt hår. Det skiftar. Mvh/WL

gudilondon
2018-07-12 23:27
#5

# 3 - Tack för tipset!

# 4 - Så det kan komma och gå i perioder. Bra att veta. Jag längtar efter mina hårda naglar igen.

Fransu
2018-07-15 14:01
#6

Jag har helt värdelösa naglar. Har provat allt möjligt som nagelstärkare, olja in nagelbanden, silicea med mera. Men inget har effekt på mina sköra naglar. Har aldrig tänkt på att det kan vara en biverkan av Levaxinet. Har ätit Levaxin så länge nu så jag minns inte hur mina naglar var innan jag började medicinera.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
worst
2018-07-15 14:53
#7

När jag började äta kosttillskott, vitaminer och mineraler, så fick jag allt eftersom hår och naglar växte ut en fantastiskt bra kvalitet på dom! Inga problem med naglarna och min frissa berömmer alltid mitt hår!

gudilondon
2018-07-15 18:28
#8

Det finns tydligen lite hopp och man måste försöka. Silicea blir mitt nästa och kanske sista hopp!

gudilondon
2018-07-28 14:52
#9

Jag har köpt myrr-olja och haft det på varje dag nu några veckor, och se! Den besvärligaste nageln börjar växa utan att jäklas. Har dock fortfarande besvär med långfingernaglarna men är hoppfull. 🙂

Jane-Lyzell
2018-07-29 14:33
#10

9 Vad bra det hjälpte dig 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2018-07-30 01:18
#11

Jag har också dåliga naglar, har ätit Silica i åratal men inte har det blivit  mycket bättre vad jag märkt men å andra sidan vet jag ju inte hur dåliga de hade varit om jag inte ätit det.
Så nu är det extra kvinnovitaminer och annat som jag stoppar i mig, mest för naglarnas skull, håret kommer på andra plats!
Letar efter bättre nageluppbyggare än Silica men hittar inget som jag tycker är värt att köpa om det inte är 100 % bra. Det är dyrt att testa och man lär ju inte märka något på naglarna förrän efter minst 6 månader, beroende på hur snabbt naglarna växer. Jag vill inte hålla på och måla och pensla på något, jag vill att det skall komma naturligt inne från kroppen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2018-07-30 11:35
#12

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2018-07-31 00:05
#13

Har tittat på dem innan men priset är avskräckande.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jane-Lyzell
2018-07-31 11:45
#14

13 aj då , vad synd😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: