Annons:
Etiketthypotyreos-brist-sköldkörtelhormon
Läst 3078 ggr
Fransu
7/15/18, 2:04 PM

Ni som äter Levaxin-vilken dos?

Vad har ni för dosering på Levaxinet? Är ni "stabila" på den?

Jag har ätit 75 mikrogram varannan dag och 100 mikrogram varannan i flera år (snart 10 år) och jag ligger helt stabil i mina värden. Men det tog några år att hitta rätt dosering.

Jag har dock aldrig märkt av min underfunktion på Sköldkörteln. Fick reda på att jag hade underfunktion av en slump då det togs alla möjliga prover.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Kyllan56
7/15/18, 2:25 PM
#1

Jag äter 75 mikrogram/dag och är stabil.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

worst
7/15/18, 2:47 PM
#2

Jag har ätit Levaxin nu i 20 år i höst.
Först åt jag 175 ug, några år 200 ug, men sedan ett par år så hoppade jag plötsligt ned till 150 ug och där har jag legat stabilt.

Lona
7/15/18, 3:49 PM
#3

Har ätit Levaxin i ungefär 20 år. Minns faktiskt inte vad vi började på för dos men sedan några år tillbaks äter jag 150-175 mikrog/dag.
Jag har hela livet legat över den undre gränsen, dvs inom normalspannet så det var ingen som satte in Levaxin förrän jag kom  till en psykiatriker med stort intresse för farmakologi. Han ville att jag skulle ligga i den övre kvartilen och det gjorde en rätt stor skillnad, i synnerhet över hur fort jag gör saker och ting. (Alltså inte hur fort jag får tummen ur utan hur fort jag jobbar när jag gör något.)
Hypotyreos är dock inte min huvudsakliga diagnos, mer ett bifynd, så att säga.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

gudilondon
7/15/18, 6:29 PM
#4

100 mikrogram står jag på nu och det är stabilt.

Tarotstollan
7/16/18, 3:15 AM
#5

Har ätit Levaxin sen 80-talet, har legat på 100 mg till och från. Ett par år fick jag äta 100 mg och varannandag dag 150 mg. Sen plötsligt skulle jag bara äta 100 mg varje dag. Så det ligger jag på nu sen några år tillbaka.
Får ju alltid olika läkare när jag skall testas och de ändrar ju som de vill, efter vad de tycker är bäst för mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
7/16/18, 10:43 AM
#6

21 år sedan jag fick min diagnos Hypoterios och de har aldrig lyckats ställa in min dosering rätt är jag rädd för - har aldrig mått bra på mina mediciner, tyvärr😕

Fick ett bakslag på 75 så nu är jag tillbaks på 100 så får vi se i levaxin dos

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lussan20
7/24/18, 12:12 PM
#7

100 även här! 30 år nu. Men jag har aldrig mått bra sedan jag fick diagnosen. De slog då ut Sköldkörteln med tacapsol och lade sedan på 100 mikrogram Levaxin.

Känns bara konstgjort och biverkningarna är inte något vidare , det passar säkert inte alla heller. Orsaken på mig var en autoimmunologisk  reaktion med inflammation i  Sköldkörteln. Det tär på kroppen denna sjukdom, hjärtat bla. Mvh/WL

Jane-Lyzell
7/24/18, 12:29 PM
#8

ja hjärtat får jobba 😕 man blir fort trött 😴

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
7/24/18, 4:10 PM
#9

Hjärndimman är gräslig, som att gå deg och halvsova. Men jag har ju haft multipla stroke, så vad är hönan och vad är ägget?  Mvh/WL😮

Jane-Lyzell
7/24/18, 4:38 PM
#10

9 ät mycket bladspenat - det är bra emot hjärndimma och korianer

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
7/25/18, 7:19 AM
#11

Tack, ska äta bladspenat. Men koriander smakar tandläkare från förr, kan inte äta det. Läste att antingen hatar man koriander eller älskar det.  Får göra som Karl-Alfred äta mer spenat!🌺

Jane-Lyzell
7/25/18, 9:57 AM
#12

11, ju mer man hatar koriander desto mer behöver man det - var inte överförtjust jag heller (åt aldrig koriander) då jag började men idag kan jag säga jag gillar smaken 😉 bladspenat är bra 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
7/27/18, 5:30 AM
#13

 Jag köpte bladspenat och åt som sallad, det är gott! Koriander avstår jag från kan bara inte med smaken! Vaknade kl 4, stan sover än! Öppnade alla fönster 21+, ute 28+ inne så nu ska jag vädra ut värmen medans tid är! Mvh/WL

Annons:
Jane-Lyzell
7/27/18, 8:39 AM
#14

13 bra jobbat 🌺 ett tips häng blöta tyger framför fönstren så svalkar det ned inomhus om du kan ha lite korsdrag samtidigt - du får blöta ned tyget med jämna mellanrum.(typ lakarn)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: