Annons:
Etiketti-sköldkörtelns-fotspår
Läst 1141 ggr
Jane-Lyzell
1/17/19, 11:00 AM

Tinnitus - sköldkörteln

Hur många av er sköldkörtelsjuka har fått Tinnitus ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
1/17/19, 11:02 AM
#1

Jag har själv Tinnitus och man undrar om det har med levaxinet att göra- kan ju vara blodtrycks medicin med som jag äter - hur är det för dig ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
1/17/19, 11:31 AM
#2

Jag har haft Tinnitus sedan före man upptäckte Sköldkörteln, jag hade då helt utslagen hypofys. Man hörde ljudet utanför skallen så jag fick åka till RIL för att göra en röntgen där man sköt upp kontrast i huvudet.

Sedan upptäckte man Sköldkörteln och jag behandlades först med Tacapsol för att slå ut Sköldkörteln som var överproduktiv och sedan satte man in Levaxin som lugnade även hjärtat, jag har kvar Tinnitusen,

men inte lika hög. Jag har hårda pulsslag på hals och i huvudet. Men man får väl aldrig förklaringar på varken det ena eller andra i vården?Mvh/WL🥵🌺

Amandla
1/17/19, 11:57 AM
#3

Min tinnitus kom efter diagnosen på underproduktion, och den förvärrades helt klart av en hund som jag hade tidigare. Han hade ett väldigt skarpt skall 🤐 

WL, du skriver om hårda pulsslag, hur menar du då? Jag kan få pulsslag som känns som om de slår mot luftstrupen. Tycker mig se ett samband med att jag då ligger lite för högt i dos på Levaxin, fast ingen läkare förstår hur jag menar, naturligtvis…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lussan20
1/17/19, 12:49 PM
#4

Ja det känns mot struphuvudet, men syns också det liksom buktar i kärlet. jag påkallade det sist hos DR, hans svar var-ja, jag ser det- Så fick jag gå med blodtrycks mätare ett dygn hemma. Det var förra veckan sedan har jag inget hört. Det känns innan för skallbenet också?

Jag har ett liv då jag säkert ligger lite högt i värde, men hellre det än att leva i en glasbubbla, seg , utan initiativ…Kram från WL. (En läkare sade att Sköldkörteln kan ge vilka symtom som helst i princip)…Mvh/WL🌺🤗

Jane-Lyzell
1/17/19, 1:50 PM
#5

2 . oj då - det var värst - frågan är om tinnitus hänger ihop med din sköldkörtel för innan de upptäcker problem med sköldkörtel så går man ju med det ett bra tag.

Jag får puls stegring av för mycket levaxin

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/17/19, 1:51 PM
#6

3 . samma med mig vid ökad puls ligger jag för högt i levaxin

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Amandla
1/17/19, 2:18 PM
#7

Det är nog dags för mig att beställa ny koll av värdena.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jane-Lyzell
1/17/19, 3:26 PM
#8

7 - gör det - ja tycker nog man minst ska kolla två ggr om året

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

voffanna
1/26/19, 6:48 PM
#9

Jag har haft tinnitus sedan tonåren, orsakad av buller/musik. Däremot så förvärras den periodvis. Som nu… riktigt jobbig.  Äter just nu lev. och lio. och ligger på pressat tsh. Svårt att veta dock vad som orsaker vad då jag har ett gäng olika diagnoser.

Jane-Lyzell
1/27/19, 12:23 AM
#10

9 Tufft

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: