Sköldkörteln iFokus

Sköldkörteln

Etikettmin-berättelse
Läst 931 ggr
Magnuzk
0

Subakut thyreodit

Det är vad min diagnos var, tror det är 31/2 år sen nu. Subakut thyreodit. I januari var jag förkyld, sen började bli otroligt varm, kunde inte sova bra, svettades otroligt mycket, jag var så orkeslös fram tills jag inte orkade längre och sjukskrev mig från mars. Jag var borta i 31/2 månad, min läkare var förvånad över min snabba återhämtning. Levaxin fick jag. Först 50 mg, sen 100 och har det nu. Tror aldrig jag hade 75. Det var bara en kort tid som gick innan jag fick 100. Vid senaste kollen verkade det som om dosen var för hög nu, men ska fortsätta tills nästa koll om ca en månad för att se om det är tillfälligt bara. Det är tydligen ovanligt att män får subakut thyreodit och kanske att jag fick ett virus när jag var förkyld eller genom stressen som var runt omkring mig som påverkade mig.

Jane-Lyzell
0

Var tvungen googla din diagnos http://www.skoldkortel.se/?page_id=174

inflamation i Sköldkörteln - tydligen ska den läka av sig själv- så kanske inte konstigt om 100 levaxin blir för mycket för dig .

Försök klara dig utan levaxin är nog det bästa , men rådfråga din läkare först .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"