Sköldkörteln iFokus

Sköldkörteln

Etiketterom-medicinergnäll-trådenhypertyreos-överskott-sköldkörtelhormon
Läst 74 ggr
Syntium
2025-06-04 13:16
0

Bekräfta prover?

Hade diverse symtom igen som fick mig att tro att medicinen behövde justeras igen. Provet visade att jag hade rätt, TSH var förhöjt. Läkaren säger då att vi ska ta om proverna om sex veckor (ändrade sen till två, vet inte om förändringar syns så snabbt?) för att det kan vara missvisande.

Tydligen är det rutin att göra så, jag har aldrig varit med om det tidigare.
Att t ex stress, virus och andra mediciner kan påverka. Jag har tagit Metformin samtidigt, det ska tydligen påverka varandra.
Det verkar vara för att det är påfrestande för kroppen att ha för hög dos, så det är därför de dubbelkollar. Undrar om det är nytt?

"I'm too old for this shit."

Jane-Lyzell
2025-06-17 10:30
0

Det är nog inget nytt - utan vissa mediciner påverkar varandra - gör som läkaren säger - Lycka till

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Syntium
2025-06-17 12:42
1

Jag är medveten om att saker påverkar, det kan vara så i mitt fall till och med.
Men jag har bara aldrig varit med om att dubbelkolla det provet, medicindosen har alltid ändrats direkt om proverna har indikerat att det behövts.

Jane-Lyzell
2025-06-17 16:03
0

#2: Ja lite märkligt eller så upptäckte läkaren det då du var där att medicinerna inte gick ihop

Syntium
2025-06-17 16:49
1

#3 Jag träffade inte läkaren ens, jag träffade en sköterska som ordnade provet och jag nämnde nog att jag trodde Metforminet påverkade. Eller snarare att de påverkar varandra. Känns som om typ allt påverkar Euthyrox, det är väl bra att vara medveten om i och för sig så man kan justera dosen.

Jane-Lyzell
2025-06-17 20:28
0

#4: Märkligt att du inte fick ordination av läkaren