Sköldkörteln iFokus

Sköldkörteln

Etikettalternativ-medicin
Läst 526 ggr
Lussan20
2

Membrasin

Jag har drabbats av extrem muntorrhet och vet inte om det hör ihop med min sköldkörtelsjukdom eller min grundsjukdom. Inget hjälper av allt jag provat. Det blir så torrt att läppar och tungan sitter fast på morgonen i munnen. Oljor , spray, dricka mycket, tabletter. Ingen hjälp alls. Jag blir så torr i halsen att det inte går att svälja ner maten.

Frågor till läkare har inte gett något. Nu har jag köpt en förpackning Membrasin på apoteket efter råd av apotekspersonal. jag har ätit i 14 dagar men inte än märkt något flöde av saliv.

Det gör inte ont , men är så enerverande och trist då rösten försvinner ibland, säkert torkar stämbanden ut också.

Är det någon som har ett råd eller tips så vore jag glad…Mvh/WL🌺

Önskar alla en fin dag..

Jane-Lyzell
0

Oj så besvärligt - är du torr i munnen dagtid med ? 

Om det bara är då du vaknar kan det ju vara att du snarkar .

Om det är jämt så;

Kanske rådet jag fick av en veterinär när min gamla schäfer var torr i munnen - då skulle jag spruta citron i hans mun flera gånger om dagen  - testa med lite citron och se om det hjälper - lycka till och ha en fin dag du med 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
0

Hejsan!

Jo det är tyvärr dygnet runt. Vissa dagar finns lite saliv, men ändå torrt. Citron är bra, men det tar på tänderna om man tar varje dag. Undersidan av läpparna är alldeles skrynkliga och svullna. Undrar om min nya brygga och några plastfyllningar orsakat allergi i munnen. Jag gissar och gissar.

Kanske ger det sig? Ca 2 månader sedan det började…Tack för tipset…Mvh/WL🌺

Jane-Lyzell
1

gör citron vatten och drick - en halv citron i ett stort glas vatten - sippa under dagen - så blir det inte så starkt .

Vist kan det vara allergi !

Vad hände för 2 månader sedan , gjorde du något i munnen då ?

Lussan20
1

Ja, jag tappade en halv tand som byggdes upp med plastfyllning. Jag tänker på det för det började med att skinnet runt tanden torkade upp. Så det kan absolut vara allergi. Får se om det ger sig. Jag ska prova ditt förslag. Så snällt att tänka på mig…Kram från WL🌺

Jane-Lyzell
1

4 då tål du inte plasten - jag har själv problem med dessa plastfyllningar tål bara helemioular(vet inte om det stavas rätt)

Lussan20
1

Det enda jag vet att jag utvecklat mer och mer allergier för olika preparat inom vården. Jättesvår att söva och alla material omkring vård, tex morfin, förbandsmaterial, mm. Hoppas det ger sig med tiden för materialet späds väl ut med tiden? Just nu tar jag spray Proxident care, men det hjälper inte alls. Citron och mentol hjälper i så fall bättre.

Det är mest irriterande då jag måste svälja maten med mjölk som är ite halt i halsen….Vi får se. Mvh/WL🌺

Jane-Lyzell
1

6 ring din tandläkare och berätta om dina besvär efter lagningen 

http://www.tandlakartidningen.se/media/836/Ekstrand_10_1998.pdf

NiklasTyreso
1

Sjögrens syndrom?

Tarotstollan
1

Du äter inga nya mediciner som är uttorkande?
Allergimediciner kan ju vara uttorkande. Jag tar Atarax innan jag skall lägga mig och det torkar ut mig märker jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!