I levern startar sjukdomarna
Visste du att i levern startar de flesta sjukdomar tja kanske inte i levern men på grund av att levern fungerar dåligt och inte hinner med att rena blodet - det beror på allt vi äter i fett , alkohol och annat onyttigt + alla gifter vi får i oss via föroreningar- Det gör Levern tillslut slö och tillslut bildas fett i levern.
Så har man som oss här inne fel på sköldkörteln så är det bra heala sin lever - dra ned på allt fett minska salt intag ät mera frukt o grönsaker. dricka celleri jouce och citronvatten .
Högt blodtryck till exempel är ett bevis på att levern inte fungerar som den ska - jätte intressant tycker jag allt finns att läsa om i Liver resque av Anthony William - tänk om läkarna i stället för att skriva ut piller hade sagt nu är det dags heala din lever som kommer ditt blodtryck bli bättre…….
Så alla ni som kämpar med sjukdomar läs boken finns nu på svenska och ta hand om din lever 😃
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Det finns flera orsaker till högt blodtryck så allt beror inte på leverfunktionen.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Rubriken är lite missledande. Levern är ett viktigt organ och värd att vara rädd om men sjukdomar kan så klart frodas utan inblandning av detta organ.
/Maria
1. o 2 nej inte enligt Anthony William - det handlar om hur väl levern kan rena vårt blod och ta hand om de farliga virusarna som EBV etc - läs hans bok 😃
Min hjärntumör hade ingenting med min lever att göra.😉
/Maria
#0 "…det beror på allt vi äter i fett , alkohol och annat onyttigt + alla gifter vi får i oss" "Det gör Levern tillslut slö och tillslut bildas fett i levern." "…dra ned på allt fett"
Det där låter som en farlig slutsats. Om du med "fett i levern" menar fettleversjukdom så får du hemskt gärna ge en källa på att det skulle ha något som helst med mängden fett i kosten att göra. Snarare tvärt om va?
Men vi kan väl resonera lite själva utifrån vad som är känt och oomtvistat?
Som den vanligaste orsaken till icke alkoholrelaterad fettleversjukdom listas oftast fetma. Fetma är den vanligaste metabola sjukdomen. Levern är fullständigt central i vår metabolism (kanske snarare än att jaga virus) så det känns ju inte långsökt att då fråga sig vad som då styr inlagring av fett? Jo, insulin. Och mycket riktigt så listas även insulin-resistens som en annan orsak till just fettlever.
Som vi vet utsöndras insulin främst när blodsockret ökar pga intag av en kolhydrat (socker)-rik kost. Så hur utvecklar man då resistens mot något? Jo, man exponerar sig för, i detta fallet, insulin genom en överkonsumtion av just kolhydrater. "Giftet" som du pratade om är nog i själva verket socker, och allt som kroppen kan bryta ner till socker (dvs alla kolhydrater utom fibrer).
Vad sägs om den teorin?
Så snarare för att varna för för mycket fett i kosten kanske vi borde fundera på hur mycket kolhydrater vi äter?
#3 "nej inte enligt Anthony William - det handlar om hur väl levern kan rena vårt blod och ta hand om de farliga virusarna som EBV etc - läs hans bok"
Det kan man kanske göra, men personligen står jag nog över. Min charlatan-radar slog upp på rött direkt efter en googling på mannen ifråga.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#3 Nej jag tänker inte läsa hans bok. Medicinskt medium säger väl allt….
/Maria
#3 Jag säger återigen nej. Det finns många anledningar till högt blodtryck så din källa har fel. Man kan få högt blodtryck om man äter och lever ”fel” men det finns även andra orsaker som hormoner, stress och andra bakomliggande sjukdomar men även arv och miljö kan spela in. Levern har sin funktion och om den fungerar illa blir det följdsjukdomar men alla sjukdomar beror inte på en sjuk lever.
4 Vad jobbigt för dig hur den uppkommit kan jag ju omöjligt vete - jag hänvisar till vad jag läst i boken - och där kan det ha med tungmetaller att göra ..
Tror ni missar något att inte läsa hans böcker - men det är ju fritt val
5. Om du läser boken så kan du se han instämmer med dig delvist - fast det bottnar i leverns hantering . Synd du har sådan inställning till boken
7. säkert en kombo
#10 Nej det är inte en kombo! Högt blodtryck kan man få av olika anledningar oavsett hur levern mår. Du kan ha en fullständigt frisk lever men ändå ha högt blodtryck.
11 . njae inte enligt Anthony William
#12 Det betyder ju bara att man starkt bör ifrågasätta allt han säger, eller hur?
Friskt kopplat är hälften brunnet!
#12 Det finns mängder av studier som motsäger Anthony isåfall. Ja levern påverkar blodtryck men är inte den enda orsaken. Återigen en frisk lever innebär inte per definition ett lågt blodtryck. Däremot finns det många livsstilar som leder till dåliga levervärden och högt blodtryck det har han rätt i men det finns oerhört många andra orsaker. Varför sprida felaktig information?
13, 14 det beror på hur man ser det - Anthony William får informationen igenom sin guide och viss information ligger så långt före vetenskapen att det tar 50 - 100 år innan de har kommit till samma slutsats - Han har hjälp och hjälper tusentals människor över hela världen att bli friska - jag låter det tala för sig själv 😃
Erat val om ni vill ta in den informationen eller inte - Jag väljer ta in den och det har hjälpt mig och hjälper mig 🌺 Där läkarvetenskapen inte kunnat.
#15 Fast är det inte väldigt egoistiskt att undanhålla mänskligheten dessa rön.
Det borde ju vara enkelt att bevisa och få fram statistik om han nu är så duktig att han dessutom kan överbevisa nuvarande läkarkår och rön.
Jag ser fram emot att få höra mer om denna kille som är så ödmjuk. Vilka har han botat och från vad?
Något man inte kunde se via traditionell vetenskap? Vem säger att dessa människor är botade? Oberoende källor eller han själv?
Med rätt kost och motion kan man komma långt men ändå inte hela vägen fram hur vi mår beror även på andra saker till exempel arv miljö och slump.
Okej, nu ska jag inte låta kritiskt eller något. Men det finns också bevis att om man tro på något så kan det få en att må bättre alltså placebo terapi/ placebo effekt. Vet att läkemedel måste gå igenom ett placebo test, för att säkerställa de fungerar. Det är sant många sjukdomar kan beror på att levern inte fungerar rätt men många sjukdomar beror av annat. Tycker att man som person ska vara öppen till allt men jag är mer åt andra hållet. Nu tänker jag inte säga att han har fel eller något, det kan finns en viss sanning. Vet själv att min släkt är väldigt troende och ber ofta till gud och går till en dam som ger välsignelser och rekommenderar örter, grönsaker och kurer som man ska ta. Har själv fått dricka en hel mängd konstiga blandningar. Men det har hjälpt vissa av min släkt kan mycket väl vara en placebo effekt, vem vet. Jag tror mer på det vetenskapliga, allting ska baseras på någon forskning. Men enligt många av min släkt är det gud som gäller. Har nu blivit tvingad av min mamma att dricka vitkål juice, då någon läkare säger att det kan bota hypertyreos. Jag respekterar vad min mamma tror även fast hon har ingen forskning baserad på detta. Nu är detta en känd läkare och är lite grann som medicin mediumet. Själv tycker jag att man inte ska tro på allting man läser och vara lite skeptiskt men det kan ändå hålla en viss sanning.
18 sant- man måste skilja agnarna från vetet 😉
För mycket kolhydrater och för mycket fett ökar risken för diabetes och hjärt- kärlsjukdomar och ökar kroppens fettdepåer. Med ökade fettdepåer ökar inflammatoriska tillstånd. Vissa får inflammerade blodkärl, andra inflammerade leder och ytterligare andra får inflammerade sköldkörtlar. Levern får jobba hårt både med för höga blodsocker nivåer och med för höga blodfetter. Så för att få ner blodsocker och blodfetter måste man äta mindre och träna mer. Jag kör halva dagar utan mat några gånger i veckan (enkel intermittent fasta) och promenerar då oxå för att tömma depåerna av blodsocker och blodfetter. Jag har stått still i vikt i 10 år på runt 100 kg men efter 10 års simträning (bröst, crawl och lite fjäril) har fettdepåerna på min kropp minskat och jag är mer muskulös. Folk frågar om jag gått ner i vikt men det har jag inte! Jag ersatte en hel del fett med muskler. Med mindre fett på kroppen har inflammationer minskat även i Sköldkörteln. Och levern mår bra av att jag några gånger i veckan ser till att sänka mina blodsocker och blodfett nivåer med intermittent fasta eller träning.
20 härligt tack för du delar med dig 🌺