Sköldkörteln iFokus

Sköldkörteln

Etikett: hypertyreos-överskott-sköldkörtelhormon
Läst 204 ggr
Arcade-Foodie
1

Ska sluta ta mediciner

För nån vecka fick jag samtal av min sköldkörtel läkare att de var dags att sluta helt med mina mediciner. För att se om kroppen kan själv hantera sköldkörtel produktionen. Om de inte funkar kommer jag ta bort Sköldkörteln. Så denna vecka är min sista vecka med levaxin slutade med thacapzol för nån vecka sen och kommer senare ha regelbundet kontroll av mina hormoner varannan månad. Jag hoppas min kropp själv kan ta hand om sig och inte behöva ta bort Sköldkörteln men de blir att bara vänta och se 😊

Herveaux
0

Spännande - håller tummarna för positiva besked!

// Harley

Arcade-Foodie
0

Japp, de är spännande. Ska kolla mina hormonnivåer nästa månad. Så får hur de går, vet att vissa har lyckats bli friska men de är 50% som får återfall efter 4 år och några år senare så har de blivit mot 62% har fått sköldkörtel problem igen. Men alltid värt att pröva och se hur de går, de är ändå cirka 30% som lyckas bli ”botade”. Man kanske kan vara en av de som har tur, vem vet 😊

Jane-Lyzell
0

Åh så härligt det låter - stort Lycka till och skriv o berätta hur det går 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Arcade-Foodie
1

Gjorde blodprover och hormon nivåer är normala. Nackdelen är att de misstänker min sköldkörtel vuxit och lägger ett tryck mot min luftstrupe. Vilket är väldigt obehagligt, känns som att någon håller en runt halsen. Så de kommer nog bli en operation ändå. Ska ringa till endokrinologen imorgon och höra, samt undersöka mer.

Tror också att de är Sköldkörteln som ligger och trycker. Då jag blir lättare andfådd, får jobbigt att andas i vissa lägen och har hela tiden ett tryck i halsen där Sköldkörteln sitter. De skapar även obehag när man sväljer och när man rör sig så får jag ett ljud från luftvägarna.

Får se imorgon vad endokrinologimottagningen säger ☺️

Jane-Lyzell
0

#4: Oj då så jobbigt - lycka till idag och berätta hur det går <3

Jane-Lyzell
0

Karties hur går det för dig ?

Arcade-Foodie
0

#6 De visade sig inte vara Sköldkörteln, så ska göra fler undersökningar på vårdcentralen.

Så får se hur det går senare, tycker de är lite väl dålig timing att kroppen krånglar när man har så mycket att göra på universitet samt covid-19 gör att allting får en extra lång väntetid till saker. Åtminstone är de bara fortsätta med dagarna och gå framåt 🌸

Jane-Lyzell
0

7 Men oj då - vad tufft för dig - hoppas det hittar vad det är för fel

Jane-Lyzell
0

Hur går det ?