För mycket Levaxin, symtom?
Vad får ni för symtom om det blir för mycket Levaxin? Kan levern påverkas på något sätt av det?
"I'm too old for this shit."
Jag mår jätte dåligt om jag är övermedicinerad - jag känner mig förgiftad i hela kroppen och alla symptom blir värre samma som underfunktion. man blir trött ont i kroppen hjärtklappning mm . ja allmäntillståndet kasst.
Har bytt från levaxin till Euthyrox och mår bättre på det - har även lio.
Levern påverkas nog i allra högsta grad då den får ta alla smällar då man medicinerar. Övermedicinering är annars inte bra för hjärtat.
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
- Redigerat 2021-06-08 08:46 av Jane-Lyzell
#1 Tack för svar! Ja Allt påverkas verkligen med över eller underfunktion. Det värsta just nu är att jag är så jäkla retlig och massa krångel med magen och huvudvärk. Arg som ett bi i en stund och apatisk och ledsen i nästa. Jaja, sänkning är på gång i alla fall.
Vad är Euthyrox och Liothyronin? Är det som Levaxin fast annat namn?
Jag personligen vet inte hur det är, jag har alltid haft för lite tills för några år sedan jag fick höja lite.
Då var tröttheten som värst, att jag inte orkade någonting.
Kan tänka att för mycket gör att man blir överpigg och att hjärtat blir extra på-verkat och allt annat i kroppen också.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#2: Euthyrox är T4 samma som levaxin fast med lite annan sammansättning och Liothyronin är tilläggs hormon T3
Jag var konstant på ilsket humör när jag åt Levaxin. En plåga för min omgivning.
#5: Ja levaxin fungerade inte på mig heller
#5 Det säger du… Jag är ganska ilsk nu för tiden, efter att jag slutat med andra mediciner som (enligt min hypotes) drog ner effekten av Levaxinet. Måste höra med läkare om detta.
#7: gör det och lycka till 🌹