Ndt
Någon som provat ?
Natural Desiccated Thyroid (NDT) innehåller frystorkat sköldkörtelextrakt från gris. Inga godkända läkemedel med NDT finns i Sverige utan kräver godkänd licens från Läkemedelsverket. De vanligaste NDT-preparaten som skrivs ut av svenska läkare är: Armour Thyroid (AbbVie)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
- Redigerat 2023-09-22 12:49 av Jane-Lyzell
Vet inte ens vad förkortningen står för men antagligen inte, eftersom jag inte vet vad det är.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Natural Desiccated Thyroid (NDT) innehåller frystorkat sköldkörtelextrakt från gris. Inga godkända läkemedel med NDT finns i Sverige utan kräver godkänd licens från Läkemedelsverket. De vanligaste NDT-preparaten som skrivs ut av svenska läkare är: Armour Thyroid (AbbVie)
Ok, låter lite otäckt men är man i behov av den sortens medicin så får man ju ta det onda med det goda. Jag hade nog tvekat länge om eller inte jag skulle ta det.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: Nej! Det är inget jag provat !
Det är ju upp till var och en, men njae inget jag tror jag själv skulle vilja prova iaf!
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
problemet jag har som vegetarian är just det kommer från grisar
#5: Ja det var just därför jag skrev njae..
Jag är ingen "riktig" vegetarian , men jag är en stockholms-vegetarian😂
Så helst inga "produkter" från djur, tack.
Och om man vill vara på den säkra sidan att man inte får någon medicin om man skulle hamna på sjukhus (i koma tex som jag gjorde) så bör man ha en lista på läkemedel, åtgärder, osv som man själv går med på..
Annars så väljer läkarna, alt släktingar allt åt en. (bara inom parantes, för det är ju inte så allvarligt 😊)
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Information om NDT från sköldkörtelförbundet:
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#7: Tack för länk
Det här var ju intressant. Bytte från Levaxin till Euthyrox för nåt år sen och jag mår visserligen mycket bättre men det känns ganska "trubbigt". Tog 100 varannan och 75 varannan men blev nog för lite. 75 var tredje dag känns för mycket men jag höjde för bara nån vecka sen så hoppas innerligt att det stabiliserar sig.
Skönt iaf att veta att det nte är helt kört, att det finns annat att testa för just nu känns det lite som "vilka symtom ska jag välja?"
"I'm too old for this shit."
#9: Hoppas det blir bättre för dig - jag fick också höja då jag bytte till Euthyrox vilket är lite märkligt
Är sköldkörtelsjukvården inte individanpassad? Hade jag aaaldrig kunnat ana!
Själv bokade jag precis ett läkarsamtal om att byta ut Euthyroxen. Ja den var bättre än Levaxin men inte bra för det.
#11: Vad ska du byta till ?
#12 Antagligen blir det till att testa Liothyronin först, NDT är ju inte godkänt av nån anledning så lite mer krångel.
#13: Jag äter Lio + Euthyrox
#14 Får jag fråga varför båda? Hur mår du på det?
#15: Det var nog läkaren som tyckte jag skulle ha tillägg- jag mår bättre med lio - utan lio mår jag mycket sämre även om jag inte är bra med bägge - frågan blir blir man det av någon medicin . tveksamt .
- Redigerat 2023-10-07 08:16 av Jane-Lyzell
#16 Varför inte bara Lio då?
#17: Lio är t3 medans Erotyrox är t4
#18 Jaa, just det!