Sköldkörteln iFokus

Sköldkörteln

Etikett: gnäll-tråden
Läst 95 ggr
Jane-Lyzell
0

Trött trött trött - ont ont ont

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så himla trött nu när mörkret smyger sig på

kroppen värker av kylan

ja ett typiskt mående för en sköldkörtelsjuk

Man undrar ju om detta varit en mansdominerad sjukdom så hade nog forskningen gått framåt fortare - Kvinnor är fortfarande inte i prioritet

Vi har inte kommit så långt i världen vad det verkar - suck

Behövde bara gnälla lite 😒

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

• Redigerat 2025-02-03 10:51 av Jane-Lyzell
Emo
1

Den rubriken var bra. Jag tror att vi är flera som känner det så.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jane-Lyzell
0

#1: Ja tyvärr är det så

Heddiz
1

Även fast jag inte är "sköldkörtelsjuk" längre så har jag blivit EXTREMT trött nu och har varit det under dom sista veckorna..
Jag trodde ett tag att det var fel på min Sköldkörteln igen då jag varit sjuk i det förut och det är samma typ av känsla av extrem trötthet som jag känner nu, men enligt prover så är var det inget fel på mig förutom lite lågt blodvärde. Det var det enda sa dom ,men det gör mig ju inte piggare just nu att inte veta orsaken..

Jag har pratat med många andra som känner sig extremt, extremt trötta, med eller utan andra symptom som värk, osv som det enligt sjukvården inte var något fel på fysiskt heller..
Menar sjukvården då att det är något psykiskt som är fel på alla oss som är extremt trött utan en diagnos, kan man ju undra..Eller har dom inte verktyg nog för att kunna se det än..

I vilket fall vare sig folk är sjuka eller inte, har en diagnos eller inte, äter medicin eller inte så är många så extremt trötta nu så vissa känner sig jättesjuka eller totalt utbrända.

Med andra ord så verkar det vara det nya normala i samhället just nu att känna sig extremt trött och/eller sjuk.. 🤔 Det är tyvärr mer normalt än onormalt att må dåligt nuförtiden..än att må toppen hela tiden..

Förhoppningsvis blir det bättre för oss alla när vintern kommer, vilket det brukar göra tycker jag..Sen är det ju aldrig fel att boosta sitt immunsystem under tiden..med tex extra vitaminer som är svårt att få i sig tillräckligt av speciellt på höst/vinter..Som D3, B, C-vitamin, magnesium, kalium och zink och annat.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Tarotstollan
1

Jag är också extremt trött och har varit det i flera månader men nu när det börjar bli höst och lagom temperaturer känner jag mig piggare på ett annat sätt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
0

#3: Ja bosta sig med vitaminer är bra nu

Jane-Lyzell
0

#4: vilken tur du har som känner dig piggare

Tarotstollan
1

#6. Ja, sommarvärmen tömmer mig totalt på energi så nu känns det lättare att andas och orka mer när jag måste ut, även om tröttheten kan vara förlamande ibland.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2024-10-07 21:36 av Tarotstollan
Jane-Lyzell
0

#7: Jag älskar ju värmen och mår bättre på sommaren

Heddiz
1

#8: Jag mår ju också mycket bättre på sommaren..När man får D-vitamin naturligt och annan kraft från solen, skogen, vattnet och alla saker man kan göra på sommaren som inte går så bra att göra på vintern, inte i Sverige iaf.

Som tex att sola, sitta ute och äta/fika/umgås med folk, plocka bär i skogen, grilla, bada/simma med tex hundarna vid en sjö, gå extra långa promenader, osv osv..Finns massor med saker som jag bara eller mest gör på sommarhalvåret som knappt går att göra på vintern..

Något jag avskyr är ju att frysa, dessutom…😂

Samtidigt så tycker jag bättre om vintern (iaf om det är snö) än hösten även om det är kallare på vintern så känns det ljusare.
Jag försöker se det positiva i det hela och på vintern så finns det ju andra saker jag skulle kunna göra som jag inte kan göra på sommaren..Tex fira jul, åka skidor, skridskor, osv.

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Jane-Lyzell
0

#9: Det låter kanon