Problem med ögonen
Den här staden har ingen ögonläkare.
Min man skickades till Kristianstad, så jag vet var det finns ögonläkare.
Jag har ett öga, som är större än det andra
Bilderna synkronseras inte, så jag ser 2 bilar i bredd, De kör mot oss och kryper ihop till en strax innan vi möts.
Skärpan på lämpliga glas varierar stort.
Sjukvården i Hässleholm anser att jag skall gå till en optiker. Sjukvården här har inga verktyg men det har optikerna.
Jag misstänker att jag får betala en massa för något jag inte behöver nämligen glasögon, när det är andra saker som jag tror borde åtgärdas eller åtminstone konstateras att det inte är något farligt.
Vad händer om jag rättar mig efter ett sådant råd?
Ni, som har erfarenheter, var snälla att råda mig.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag har haft glasögon sedan jag var 7 år och enda gången jag var hos läkaren var när de konstaterade i skolan att jag inte såg ordentligt.
Efter den undersökningen så skickades jag till en optiker.
Efter det så har optikerna varit de som hjälpt mig med vilka glasögon jag skall ha.
De har skrivit remiss till lasarettet när jag varit tvungen att kolla hornhinnans tjocklek och annat. De är de som ser vilka synfel och brytningar jag har, vilket jag inte hade en aning om innan de berättat.
Så jag hade litat på optikern och pratat med dem om de problem som du anser du behöver hjälp med. Om de inte hittar något fel så skall de skicka dig till en läkare.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#0: Optiker vet bäst och som tarotstollan skrev de kommer remittera till läkare om det behövs
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Tack för bra svar.
Då får det bli ett besök hos en optiker. Hoppas någon av mina bekanta kan rekommendera någon lämplig i staden.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973